Sider

tirsdag 1. november 2011

Karin gjør ting hun absolutt ikke kan


I går feira vi en gutt som ble 14 år.Da er det vanlig at husmora trår til å tryller fram det lekreste bakverk.
Ikke her i gården.Jeg blir bare sur,for jeg kan ikke bake og er ikke noe glad i å holde på med sånne ting. Derfor blir jeg like glad hver gang det kommer sånne poser med alt i så kan jeg bare tilsette smør og vann, vips så er det bakverk. I helga kjøpte jeg en pakke cupcakes.Alt som skal tilsettes er smør og vann.Jeg valgte limegrønn topping siden det er guttebursdag.
Her er pakken og her er mitt resultat.Dårlig bilde men det er jaggu meg bra,for det er ikke noe å vise fram.Såvidt jeg ville sette de på bordet.Ikke ble toppinga grønn,jeg stod å venta, men neida.Den ble gulgrå..Så skikkelig ekkel ut.Stod ingenting om at det skulle tilsettes noe farge,og jeg hadde heller ingen farge å tilsette.Ikke fikk jeg til toppinga heller,jeg hadde ingen sprøyte for å ordne den.Så jeg klæsja på. Det var karamellsmak på smørkremmen og den var GRUSOM. To ble spist og resten gikk i søpla. Men jeg lagde også risboller og de ble søte og gode.

Det er bra jeg har fine kakefat.De kan ofte kompensere for det bakverket som ligger oppå.Tidligere har jeg blitt sint når jeg ikke får til ting.Skylder på en gammel stekovn... Men denne gangen ble det nesten så galt at det ble komisk.Nei sånne som meg er så glad for at det fins svigermødre/mødre som stiller opp med kaker.Og for at det fins bakeri som selger fantastiske produkter,for glade i å spise sånt,det er jeg.


Fortsatt ingen respons på disse to skjønne valpisene,Burre og Brage (Emil). Vi passe de begge fra fredag til lørdag og det er sååå koslig.De er veldig forskjellige,både av utseende og oppførsel.

Her sitter lille Brage (Emil) å venter på mat.Syns de er så fine bakfra også.

Her er lille Burre,han er sort med litt lyse farger over. Han er litt roligere enn Brage.Han er nysgjerrig,leken og kjempeflink til å tisse på avis. Når han får komme i armene så legger han hodet sitt inn til brystet mitt.Det er verdens kosligste opplevelse.

Dette er lille Brage,han har kjempefine farger,brun og sort. Han er litt mer vilter enn Burre. Han er fryktelig nysgjerrig og har fått oss til å le mange ganger.Når han kommer i armene legger han hodet så fint på skuldra mi.Sukk...
Det er sagt om denne rasen at det er verdens beste kompis,og det er faktisk helt sant.

Her er pappan til valpene,Alfred like etter han kom til oss.Han er nynappa på dette bildet.Han er verdens skjønneste... Håper alt ordner seg for valpene.At de får gode hjem til slutt.Som jeg håper for alle dyr.

5 kommentarer:

  1. :-) Godt å se at det er andre som ikke liker å bake. Jeg har virkelig prøvd. Blir skikkelig forb...
    Koselig blogg du har, DET kan du iallefall :-)

    SvarSlett
  2. Jeg er ingen baker jeg heller, Karin! Synes det er et mas og et pes, mangler både utstyr og talent. Men jeg er sikker på 14-åringen ble fornøyd likevel - gratulerer med dagen fra oss!

    Jeg skulle gjerne sagt at jeg vil ha minst én av valpene.. skal prøve å spre det glade budskap på facebook, for jeg håper også så inderlig at de snart får komme hjem til dit de skal være!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for det! Jeg trenger de lykkeønskningene jeg kan få. ;)

    Så utrooolig bedårende! :) Jeg har veldig lyst på hund, men det må nok vente noen år. Dessuten har vi jo Missi- pus nå, og jeg tror ikke hun har lyst på hund. ;) Og selv om jeg egentlig er et hundemenneske må jeg jo innrømme at sjarmerende Missi har dekket det største savnet etter kjæledyr. For hun vokser, trives og lager så mye liv rundt seg. Og holder meg med selskap når ungene har lagt seg. :)
    Hun er ingen utpreget kosepus dessverre (selv om hun har verdens største tålmodighet med å bli båret rundt av ungene), men er veldig sosial og er alltid bare et skritt bak meg, hvor jeg enn går i huset. :) Tror hun blir mer kosen som voksen! :)

    Håper dere finner flotte hjem til valpene!

    Klem

    SvarSlett
  4. Hehehe.. Kunne ikke annet enn å le litt jeg da. Synes cupcakesene dine var søte jeg da. Husk på det at en kan ikke være like god til alt. Prøver jeg å si til meg selv hele tiden.
    Så utrolig nydelige hundevalpene er. Gamle naboen hadde en hund som het Burre. Morsomt navn:)
    Håper du har en fin kvel Karin, og at svigermor/mor kommer med litt kake til deg snart;)
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  5. Hei.

    Takk for kommentar på bloggen min. Hyggelig.

    Søte hundevalper.
    Er ikke noen hundedame, men disse var søt ja.

    Det e viktig at en trives med baking om en skal holde på med det. Er veldig greit med 1 2 3 pakker når en ikke vil bruke for lang tid/energi.

    God helg te deg og dine.

    SvarSlett