Sider

tirsdag 8. september 2009

Det er høst...

En skikkelig høstdag i Trondheim idag,masse regn å vind. Men koslig å være inne da. Tenne masse lys å kose seg. Vi har en fiskedam med 2 orange gullfisker,de er ute nesten helt til frosten kommer.Da blir de plassert i en stor balje i kjelleren,å tatt fram igjen til våren.


Her er bildet tatt før det ble satt ned stauder,det er kjempefint når det vokser seg utover å henger litt ned i vannet. Har også 3 lamper som er plassert i kassen slik at det lyser opp døgnet rundt.

Disse froskene er litt morsomme. De måtte fortøyes i sommer da det regnet så mye å vi fant båten opp ned mange ganger. Vi har plukket stener fra strender i Trondheim,i Leksvika og fra Frankrike slik at det er stener på ene sida å planter på den andre sida av dammen. Er veldig glad i stener å skjell å naturmaterialer,jeg liker å ha ting fra naturen rundt meg å jeg plukker bestandig stener med meg fra de stedene jeg er på.


Jeg satte også ned 3 Solsikker i den ene kassen,den kan du se på bildet. Det jeg ikke tenkte på var at de ble VELDIG høye å dominerte fullstendig. Det skal jeg aldri gjøre mer. Men blomstene ble fine da,men altfor høye å røttene var vanskelig å få opp da jeg ville fjerne dem.


Slik ser fiskedammen ut per idag,men det er vel like før fiskene må pakke sammen å flytte inn. De tåler ganske mye da,de kan også stå ute på vinterstid men da må en sørge for at de får oksygen ved å alltid ha et
hull i isen over dem. Men koslig er det,å det gjør vår
platting litt mer interessant å skiller seg ut.

1 kommentar:

  1. Tusen takk for nydelig kommentar hos meg:)
    Så herlig med fiskedam på verandaen!
    Aldri sett før:)

    Ha en deilig kveld!

    God klem Malin

    SvarSlett