Sider

fredag 3. september 2010

Sliten...



Kjenner nå at nå er jeg sliten nå...jeg hoster fremdeles.Har fått cosylan og tar det på 3.døgnet men hosten er der like forbasket. Går fint om morgenen men på ettermiddagen så begynner det.Så blir det liksom verre å verre.Nå er klokka 2 på natta å Alfred,stakkar liten,ligger i buret sitt å forsøker å få sove mens jeg hoster hvert 5.sekund.Jeg husker ifjor da jeg også hosta å tok Cosylan så tok jeg for mye en dag å da våkna jeg dødssyk om natta å stod opp å forstod ikke hva det var. Jeg var kvalm å svetta men det verste var at jeg hadde et fryktelig trykk i brystet som om noen på 200 kg satt på brystet mitt.Jeg hadde pusteproblemer å trodde min siste time var kommet.Fikk et snev av dette første kvelden med Cosylan denne gangen også,men det går over men er fryktelig ubehagelig.Derfor tar jeg små doser men nå hoster jeg like ille som før,så tok meg en dose til nå.Syns fryktelig synd i lille klumpen min som hører på dette.Men hva skal man gjøre da?
Jeg er på randen til sinnsykdom nå tror jeg....
Det er synd i Alfred,han prøver å sove mens jeg hoster som en gal å han har ikke en hundeseng han kan hvile i på stua vår... 
Over kan du se senga han hadde da han var liten,det er han ikke lenger,jeg tror han begynner å bli en ungdom.Vi har vært å kikket på hundeseng men vet dere hva,vi har ikke plass,da må vi evt fjerne møbler,stua vår er ikke stor å ting må stå der de står.Men hunden må jo ha en plass å hvile,på det første bildet ligger han på et pledd under et bord.Han liker å ligge under ting.Vi har endel Bombay møbler fra Bohus å jeg har kikka å sett at de har et lampebord.Det er bredere enn det han ligger under nå,skal jeg virkelig kjøpe meg et lampebord når min hund trenger en seng? Men jeg tenkte,da kan han få ligge "under tak",få strekke seg ordentlig ut å ligge på en pute da...
Stakkars voffsen...Men han ligger hvor han vil i hele huset,i soffan, i gangen,på teppe under bordet,men det heter seg vel at en hund skal ha sin egen plass.Vi får se.Kanksje vi må flytte,kjøpe hus hvor han får plass til sin egen seng.
Nå er jeg sliten.Hoster så jeg blir hes.Men kanskje litt mindre...
Her er min flotte Hjerteranke.Den har stått i vinduet i sommer å har vokst seg stor.Den ble kjøpt som en liten plante å jeg har festa den i en slags espalje så den vokser opp å nedover.Syns den ble riktig så fin.Ser nå at jeg skrev at Alfred lå på pledd på bildene men stakkar han ligger jo rett på gulvet,men han har et pledd under der nå da.Tror han har fått seg en kjærest,hun er litt eldre enn han men fryktelig søt.Å han jager henne å leker å snuser å sitter oppå henne når de møtes.Han er litt stressa for tida,både ute å inne,er det kanskje fordi han holder på å bli en ungdom?!

5 kommentarer:

  1. hei,
    riktig god bedring til deg,
    å det er så slitsomt å ha det sånn du har det nå, ikke moro i det hele tatt,håper det snart gir seg,
    nydelig hund du har,vi har en tibetansk spaniel,å han å ligger overalt,han vil ikke ha egen plass,men liker å ligge i nærheten av oss,
    der vi sitter der tusler han etter,
    kanskje du trenger pencilin,om dette vedvarer så dra til legen,helst i dag,så slipper du unna legevakt i helgs,
    masse god bedring,
    fra sylvia

    SvarSlett
  2. Hei Karin:)
    Tusen takk for kjempekoselig hilsen hos meg.
    Huff, den hosten er fæl:( Jeg har hatt den selv her i ferien. Skulle tro man hostet opp alle innvollene omtrent. Riktig god bedring til deg. Cosylan funker bra, men en bør være litt forsiktig med den ja. Husker første gang jeg fikk en skje av pappa i tenårene. Jeg sov i 16 timer! Den opplevelsen din hørtes ekkel ut. Huff, håper det ikke skjer igjen.
    Håper helgen din blir litt bedre. Alfred er i hvert fall en tålmodig liten sjel:)
    God bedring klem fra meg!

    SvarSlett
  3. Det er så morsomt å lese det du skriver om Alfred, ingen tvil om at disse gutta våre er brødre :) Håper inderlig du blir kvitt den hosten snart, og at du får en fin helg! Klem fra oss!

    SvarSlett
  4. Så nydelig liten hund du har. :) Har også en liten hund, en bichon frise. :) Koselig med hund.

    SvarSlett
  5. Hei så fin blogg du har også har vi samme type hund:) for det er cairn du har sant? I helgen har vi vært på høstopen med cairnklubben i ett nydelig vær-

    Tar turen innom deg ved en senere anledning-

    klem fra Eli

    SvarSlett