Sider

fredag 4. september 2009

Endelig fredag....

Fredag er en deilig dag... Ihvertfall når man har fri hele helga. Husarbeidet venter å tv`n og soffan roper på meg om å komme også. Har kjøpt meg endel uteplanter som jeg skal arrangere i krukker.Det er 50-70% på Plantasjen nå så da sparer man litt penger og handler mer enn man ville gjort,så man sparer kanskje ikke så mye likevel.

Jeg elsker planter å er enig med Blomster-Finn i at når de bor hos meg får de det stelle jeg gir dem,ikke nå primadonna-nykker nei.De får vann å næring å lys,ferdig med det. Liker de ikke den avtalen så får de stryke med da. Og noen gjør også det.

Det er viktig at forsiden av huset er fin syns jeg,det er den alle ser når de kommer å går forbi. Jeg har en Krysantemum i en krukke,jeg valgte rosa men hadde mest lyst på gul. Men siden huset er gult så kunne jeg jo ikke ha det.

Jeg gleder meg til å styre med plantene i styrtregnet,det skal bli trivelig.  Men denne lille karen passer på meg å huset dag,så jeg er i trygge hender når jeg holder på ute regnet.Han "bjeffer" om noen kommer i nærheten... 


(eller kanskje ikke,blir muligens en ekte en neste sommer som skal passe på meg å huset :-)


GOD FREDAG Å GOD HELG


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar