Sider

mandag 11. april 2011

Bye bye vinter

Nå er det endelig VÅR. Det er farvel til kulde og snø og enorme strømregninger.
Farvel til dette.......

og dette...

Farvel Kong Vinter...

Takk for denne gang,nå er det virkelig nok for denne gang.

Vi har vært i fjære i Malvik idag. Det var 14 plussgrader og det er så sinnsykt godt at det kan ikke beskrives.

Pappa og Alfred leker sammen.Alfred har storkosa seg.

Veldig vanskelig å ta bilde av en vilter voffse som Alfred,men fikk noen blinkskudd som jeg ble fornøyd med.Vi vil jo han skal stille seg opp på en sten å ha Trondheimsfjorden i bakgrunnen å speide tankefullt utover.Men han har altfor mye å gjøre,snuse å springe rundt å følge med på at alle i flokken er med.

Jeg hoster enda jeg,er i min 8.måned nå...Ikke like ille som før men er det lov å være sliten da eller?? Jeg har vært 3 ganger til lege,tatt røngten og prøvd medisin mot både slim i halsen og mot halsbrann.Men halsen min er helt forferdelig,den er full av slim og den får jeg verken opp eller ned.Har til tider vondt i den også.Problemer med å svelge innimellom.Men tenker innimellom at det er de som har det verre.... Men har også siden i fjor høst hadd problemer med øynene.Og da bars det til lege igjen.Har fått øyedråper som virker som de hjelper.Jeg spurte pent om å få prøve astmamedisin,men da måtte jeg komme innom å ta en pustprøve... Jeg ble litt oppgitt,hadde lyst brøle til legen "kan jeg for f... ikke få den h........ sprayen da,tror du jeg finner på at jeg har hosta siden ifjor?" Men det er vel ikke så enkelt da sjø. Merker at både humør og energi har forandra seg på denne tida pga dette.


Dette bilde ble tatt for ett år siden på samme plassen som i år. Her er han 4 mnd. Lille tassen...

Det er så mange flotte blogger rundt omkring og jeg blir inspirert til å innføre litt farger i hjemmet mitt.Lilla er en nydelig farge og har lyst ha litt lilla i hjemmet mitt,men vet ikke om det passer.Vi har mye brunt hjemme hos oss,blir det fint å blande lilla da?


Har knipsa litt bilder som jeg viser fram.
Som dere ser har vi mye brune møbler,jeg liker kontraster,hadde ikke trivdes med alt hvitt rundt meg.Men flere brune møbler kommer det IKKE inn her altså.
Skulle vise bilde av hundesenga til Alfred med skiltet foran. Det er et barnevogn skilt som vi bestilte da vi fikk han.Det hang på buret hans som han ligger i om natta.Men det er ingen som ser skiltet der,så flytta det ned til stua slik at alle ser hvem si seng dette er...

hmmmm
Ikke alle som kan lese da,men Alfred er flink til å dele han så det var helt greit at noen lånte senga hans.
Dette har vi på badet vårt,har lyst spraye kurvene hvite og male alt det andre hvitt også.
Tror det blir kjempefint i hvitt og badet som heller ikke er så veldig stort kommer til å virke lysere og finere også.Dette er et påskeprosjekt og har også lyst male dette rommet lyst.

Ja jeg vet det blir mye bilder av Alfred,og jeg prøvde å finne et av dette grønne rommet,uten han på men jeg fant ikke.Syntes fargen var kul å annerledes men nå ønsker jeg en lys stil innpå dette rommet og glemmer ikke hva en kompis av sønnen til min samboer sa da han åpna døra til dette rommet "Hjelpe mæ ka e det hær for nå?" Tror det var fargen han sikta til.
Jeg gleder meg til påske og håper at formen er bedre slik at jeg får gjort ting hjemme også.

5 kommentarer:

  1. Aller først: nydelege utebilder! Og herleg det du har satt øverst av Alfred! Blinkskudd! Og så lurer eg på kvifor i all verda du ikkje får innhalator??? Det var ingen problemer for meg? Legen understreka at det ikkje var farleg å bruke? Ta ein slik pustetest du, og håp på at du får hjelp! Fine bilder du viser inne også! Trur lilla vil vere fint til dei brune møblane dine! Eg veit det, for eg hadde masse brunt her før, og eg synes i alle fall at mørk lilla var stilig til dei. Kvitt i små rom er lurt, det har du rett i. Og det grøne rommet ditt hadde sikkert også sett større ut i ein lysare farge? Du får tenkje på det. Gode idèar må som regel modnast litt?

    No håper eg vi alle får vår, og at påska blir kjempefin i Midt-Norge! Det har vi fortent!

    Ha ei flott veke Karin,
    hels Alfred!

    Klem E :)

    SvarSlett
  2. Å ja, er det ikke deilig at det er slutt på kulde, mørke og skitvær for en stund!

    Bekymringsfullt at du fortsatt hoster, synes jeg! Jeg synes også det er merkelig at du ikke kan få prøve Ventoline!

    Alfredgutten er bare så vakker, gleder meg til å treffe dere igjen. Lukas er nynappet nå - helt ned, og han ser ikke ut stakkars. Men både han og jeg gleder oss også veldig til påske!

    Klem,
    Grete

    SvarSlett
  3. Beklager at jeg er så treg å kommentere tilbake, men det er rett fra jobb til jobb i hage... og så total potetsekk på kvelden. ;)

    Jeg synes lilla og brunt går kjempefint sammen. Egentlig er lilla en farge som passer til de aller fleste farger. Det er bare rødt/orange og lilla jeg ikke er helt begeistret for, selv om slike kombinasjoner faktisk er helt vanlige i Marokko. Ser iallefall ingen grunn til å styre unna lilla grunnet brunt. Bare lekkert! :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Takk for det! Og ja, det er kjekt å eie noe slikt, men jeg tenker jeg likevel vil bruke det. Ser liksom ikke vitsen med å ha noe man ikke våger å bruke. Så akkurat nå er planen å pusse opp gangen nede og ha det som teppe på gulvet. De er rimelig solide, så det tåler slike tepper... så lenge det er i rom det ikke tråkkes med skitne sko. :)

    Ønsker deg en flott påskeuke! Klem

    SvarSlett
  5. Hei Karin :)
    Tusen TAKK for alltid så KOSELIG og varme ord ღ setter stor pris på dem alle… Ja, endelig er vinteren over for denne gang – syns det er fint da, når snøen ligger så hvit og vakker ღ men nå er det vår og en ny fantastisk herlig tid… Søte lille Alfred, han ser veldig fornøyd ut der han springer rundt. Ikke alltid lett å ta bra bilder når de fyker hit og dit :)) men jeg syns du har fått noen herlige blinkskudd her! NYDELIGE blomster og herlig farge. Jeg syns lilla er bare såååååå fint, synes at det passer fint hos deg… Synd at du må slite slikt, forstår godt at du er sliten – slikt tar på kreftene. Får håpe at det bedrer seg etter hvert :)) Tror det hadde vært fint å få det hvitt på badet ditt, hvis du er glad i litt kontraster kan du bare ha det på håndklær og tilbehør og slikt. Hvitt forstørrer så det kommer til å bli kjempefint – kos deg med maling og andre sysler i påsken ღ GOD PÅSKE, og en stor klem fra Mette … og lille Bamse sier også et lite *voffs *

    SvarSlett