Sider

mandag 2. mai 2011

Hei

Hei alle sammen... Påska har kommet å den har gått. Det har nesten blitt sommer siden jeg la inn mitt siste innlegg.Men bare nesten,det er mai og lufta er litt kald,selv om sola varmer godt.Måtte det bare vare. Hosten min er mye bedre... dvs den er nesten fraværende.Min følgesvenn gjennom snart 9 mnd. Da rekker man liksom å få et forhold til den. Men når noe gir seg så kommer noe annet. Tannpine! Jeg har mista en plombe,sikkert verdens største,og siden jeg har tannlegeskrekk (også for hva det koster) så springer jeg ikke straka vegen til tannlegen å jumper i stolen å gaper i vilden sky. Nei her er det fortrenging av problemet og håpe det gror igjen.

Påska gikk med litt hoste og tannpine og migrene om hverandre,deilig! Man skal kjenne at man lever,det tenker jeg når jeg har vondt.

Jeg hadde et mål i påska,det gikk ut på å male et gjesterom vi har.Det ble malt grønt i sin tid,men nå skulle det bli hvitt.

La det bli hvitt,sa jeg,og det ble det.

Ikke nødvendig å vise et før bilde,men jeg kan vel si at om fargen hadde et navn,og det har den vel,så tipper jeg på lime. Kult,for 4 år siden,men nå er jo hvitt blitt så populært.

Vanskelig ta bilde uten at Alfred blir med.Han er en skikkelig linselus.Han sniker seg med,nesten så han har blitt solgt på Finn pga at han lurer seg med på bilder. Neida!

Alfred har hatt sin første arbeidsdag,som vakthund på en papirfabrikk,det var dårlig betalt og han var skitten og illeluktende da han kom sliten hjem på kvelden.

Her kommer jeg på besøk til gutta.

Gjensynsglede,selv om det kun var et par timer siden vi så hverandre....Men det er gleden med å ha hund.De blir overlykkelig over å se deg.

Alfred - vakthund!
Kongen på (søppel)haugen.Det er denne bikkja det.


Tar jobben seriøst og ikke redd for å ta i et tak.Han måtte rett i dusjen når han kom hjem.

I helga var vi på motorsykkeltur til Røros.Vi stoppa å grilla og den maten man spiser ute er myyyye bedre enn den man spiser inne...
Her er kjøredoningene våre.


Det var en flott tur,sola var framme nesten hele tida,men det er bare mai og jeg begynte å fryse etter 5 minutters tur.Men sånn er det med frossenpinner på tur.

Jeg skal til tannlegen igjen på onsdag.Jeg var hos han i forrige uke,jeg googla han før jeg dro og fikk opp ligninga hans,regner med det ikke er lotto som har gjort han millionær.

Det var nesten litt sånn "finn 7 feil" hos tannlegen.For det gjorde han nemlig.2 av dem var alvorlig som han sa.Jeg var stum av skrekk å når folk i ettertid har spurt om hva som var alvorlig så aner jeg ikke,jeg hadde nok med å holde meg bevisst. Jeg skal ihvertfall tilbake og det skal borres og rotfylles. Kunne de ikke funnet på noe kosligere navn på det iallefall.Rotfylling.. bare navnet gir meg gåsehud. Jeg skal møte opp,og nåde ham om jeg så mye som kjenner en nervetråd som gjør bittelitt vondt. Han har nemlig lovt at alt skal gjøres smertefritt,men sa ingenting om at regninga skulle bli smertefri...



3 kommentarer:

  1. :)No lo eg både av det eine og det andre! Flott at hosten din er bedre! Og Alfred blir nok ein flott vakthund etter kvart! Lykke, lykke til med tannlegen! Ikkje kjekt, men eg trur nok du måtte ha venta lenge for at det der skulle fixa seg sjølv??? :D

    Takk for dine smil Karin!
    Klem E

    SvarSlett
  2. Jeg skjønner godt at du er redd for tannlegeregning, gruer meg til jeg skal til tannlegen neste gang. Aldri morsomt, det er jo så dyrt!
    Bra at du har blitt bedre. Det er ikke morsomt å være litt dårlig hele tiden.
    Jeg kommer hjem på torsdag så vi sees nok snart =)

    SvarSlett
  3. Så morsomme bilder og historier :) Tenker det var greit å få dusja Alfred'en etter den klatreturen ja.

    Tannlegeskrekk har jeg også, da er det godt å tenke på at jeg aldri mer trenger behandling for noe annet enn eventuelt tannstein. Hvis du har flere tenner som trenger hjelp, så kan jeg anbefale en utenlandstur!

    Vi har ikke flyttet ennå, holder på med pakking, maling, transport og enda mer pakking, rydding og ikke minst venting. Vi leverer huset ved skoleslutt, jeg håper å være så godt som ferdig innflyttet til da. Vi må jo greie å treffes snart, kanskje vi må utforske den nye nærmarka en dag?

    SvarSlett