Sider

fredag 23. desember 2011

GOD JUL


Her kommer en liten hilsen på lillejulaften.Syns tida fra høst til jul har gått ekstremt fort i år.Det er nesten skummelt. Jeg tenker tilbake på det som har skjedd i år,og jeg stopper opp på det som skjedde 22.juli...Man blir fryktelig trist ved tanken på at mange rundt omkring i landet er triste og syns at jula er veldig vanskelig og tung og trist.Det er mange som sliter ekstra i jula,mange har mistet noen,mange sliter med sykdom og mange er ensomme og med det kjøpepresset som fins i Norge så kan vi slite litt alle og enhver,og da tenker jeg på de som har lite og som sliter fryktelig i jula.Jeg tenker også på de som har et barn for lite,en mamma eller en pappa som mangler i år...Må være fryktelig trist.Men alle må kose seg så godt de kan.Jeg har i år prøvd å trappe ned på antall gaver,og på  verdi på hver enkelt gave.Alle må gi utifra det de makter,og kan bare si at jeg personlig ville blitt kjempeglad for en hjemmelaga gave,noe spiselig eller sokker,vanter og lignende.Betyr masse å få ting som noen har laga.
I år har vi kunstig juletre,med 260 lys.Det har fått plass i en sinkbøtte.Ble veldig fornøyd med det altså.
Er ganske fornøyd med årets juletre.Og kjøpte 4 strikkede julekuler på europris.

Er veldig fornøyd med det hvite skapet mitt som er blitt pynta til jul med litt rødt,litt nisser og engler og hjerter.

Ble kjempefornøyd med årets pynting.Jeg syns kanskje jeg har litt lite julepynt,hadde gjort seg med en nisse eller to til.Gjerne en med ski.

Jeg koser meg med lille Alfred-bissevoffsen min.Vi var å gikk lang tur idag.Det var litt sol og det var utrolig fint.Angra veldig på at kameraet lå igjen hjemme.
Jeg elsker Jul i Blåfjell og har sett hver eneste episode. Elsker å se fra koslige Røros også.

Jeg har lest flere blogger tidligere idag,om mennesker som har vondt,fysisk og psykisk vondt.Og da får jeg litt vondt også. Jeg skal innrømme at jeg er veldig heldig.Jeg og alle rundt meg er friske.Vi er mange som er sammen i jula og vi gir å får mengder av gaver.Jeg føler meg veldig heldig.Jeg ønsker alle rundt meg en riktig god jul.Jeg håper at alle er snille med hverandre og at alle får en riktig god jul og koser seg så godt de kan.

En julehilsen fra en liten tass som opplever sin 3.jul. Han blir sliten av at mamman styrer sånn..skjønner ikke hva det er å styre sånn for.Så han slapper av..titt og ofte. Og du,husk dyrene da,de skal også ha ei god jul.

3 kommentarer:

  1. Kjære Karin & co - jeg ønsker dere en veldig, veldig fin jul! Håper både to- og firbeinte får kose seg med sine kjære, spise noe godt og kanskje får en overraskelse også! Vi sees - klem fra Grete & gjengen

    SvarSlett
  2. Hos oss så får pusene gaver også. Og de har så sannelig vært ute og kjøpt gaver til alle i familien;)
    Jeg har lagd flere gaver selv. Håper at mottakerne blir glade for hjemmelagede gaver.
    "Ønsket er gammelt men ennå så ekte.En fredelig jul jeg ønsker med dette. Sender deg en juleklem og håper at den finner frem".
    God juleklem fra meg!

    SvarSlett
  3. Hei :)

    Så koseleg ♥

    Vil takke deg for slike fine ord!(Hadde besøk av to stk som knipsa i sommar;)

    Ynskjer deg og dine ei god jul♥

    Klemf frå Astrid

    SvarSlett